Skip to main content

Souvenirs!!

Koleksi Magnet Peti Ais


Sekarang dah jadi hobi I kumpul magnet peti ais bila gi melancong. Masa first gi Korea dulu tak dan nak pikir nak beli ni dan collection pertama bermula kat Paris.



Yang ni beli kat Amsterdam





Yang ni beli kat Holland. nice one..


Masa transit kat Bangkok on the way to Sydney. Aqmal dah siap letak gambar dia.
Negara Kanggaroo and Sydney Opera House.

Koleksi magnet dari Tokyo. Haa.. banyakkan.. I adore yang gambar Gunung Fuji tu sebab masa gi sana memang tengok Mt Fuji yang memang pemandangan sangat menarik

And yang ni I beli kat Beijing. Gambar istana maharaja. And this is my collection of magnet.

Koleksi Cenderamata

On the way to Sydney, we all transit to Bangkok Airport and I sempat sambar benda ni.


Wooden Shoe


Effel tower from Paris. Kebanggaanku

Yang ni beli kat Holland di perkampungan kincir angin. Kat situ sempat tengok orang buat cheese. umm yummie..




This thing I beli kat Sydney , jam, plaque and piring.



Ini sushi getah dan masa singgah solat kat masjid Tokyo sempat beli dulang dari Parsi.




Boleh teka kan I beli kat mana? One of the 7 wonders in the world, beli masa gi Beijing. Beijing ni sebelum pegi ingat adalah sebuah negara yang sedang membangun tetapi rupanya negara canggih jugak.





A clock from Sydney.




Also from Sydney. Beli kat factory outlet.




Negara pertama yang pergi iaitu Korea. Ni merupakan lapik cawan( cantik, tak sampai hati letak cawan). Sebenarnya I beli banyak jugak tapi dah bagi kawan-kawan. Apart from this, ada jugak pencil box dari kain, chopstick dalam sarung kain.



Lepas Korea, then pergi Paris. So kitorang ambik peluang gi Holland, Belgium dan Amsterdam sekali. Rugi rasenya kalau tak gi. Alang-alang dah sampai kan.. Ini wooden shoe beli kat perkampungan Holland tempat yang ada kincir angin tu.




Ni purse untuk letak syiling beli kat Tokyo. Dia punya purse sama warna ngan ni I dah bagi member.


Mirror, mirror on the wall, who's the luckiest in the world...

Yang ni pulak beli kat dalam Disneyland, pen karikatur and Minnie mouse.

Koleksi beg dan sarung tisu from Beijing

Yang ni pun beli kat dalam Disneyland, bekas isi popcorn, cantikkan!!
Alang-alang dah masuk Disneyland, beli Mickey mouse, yang bestnye dia boleh keluar muzik bila tekan kat perut dia. Ammar suka sangat dengan toy ni.

Untuk my girl, beli Minnie mouse, pinkish and comel.

And this one from Sydney, koala bear and apa haa?
Koleksi apron



Yang ni beli kat Beijing, China. Ada kawan I borong ni sampai berdozen untuk buat souvenir kat kawan-kawan. Ia di buat oleh orang China utara (dekat Mongolia kot). Ada satu cerita pasal apron ni, ada rakan kongsi I beli sampai 2 dozen untuk bagi kat kawan-kawan dia sampai kitorang panggil dia saudagar apron.



Ini pulak apron dan sarung tangan beli kat Sydney, Australia. Cantik sangat sampai sayang nak guna. I simpan je..



Ni pulak apron beli kat Holland. Memang I guna ni kat rumah. Bila ingat balik, sayang le pulak. Tak tahu bila lagi dapat gi Holland, cantik sangat tempat tu.



So end of my souvenir's collection...kalau anda ada hobi lain masa gi melancong, boleh share ngan I...

Comments

Popular posts from this blog

Kesan Premium Beautiful ke atas Rahim Perempuan!!

Kesan FIR KEATAS RAHIM DAN VAGINA Antara fungsi FIR yang ada dalam Premium Beautiful adalah membantu membetulkan kedudukan rahim wanita, sebab tu banyak kes pemandulan berjaya di atasi. Contohnya testimoni beberapa orang kawan yang dah berkahwin 3, 4 tahun masih lagi takde cahaya mata tetapi selepas pakai Premium beautiful beberapa bulan terus je pregnant.. Selain dari itu, pakai Premium beautiful juga boleh : •membantu mengangkat dan menegangkan kembali rahim pada bentuk asal •membantu merawat masalah-masalah yang berkaitan dengan rahim •membantu merawat keputihan dan masalah haid yang tidak teratur •membantu melembapkan jalanan di dalam vagina tanpa merengsakan •membantu menghalang jangkitan pada vagina dan pundi (bladder) •membantu menjadikan dinding dan pintu vagina anda lebih elastik dan ketat semulajadi- menambah dan mengaktifkan cairan semulajadi di dalam faraj, menjadikan anda wanita yang paling istimewa kepada suami. Keistimewaan yang hanya anda dan suami dapat rasainya.

Kelebihan Far Infrared(FIR)

Far Infra Red (FIR) ialah: Sinar gelombang elektromagnet Mempunyai jarak gelombang antara 3 – 1000 µm Sinar yang paling selamat dan berguna untuk kehidupan Dari mana ia diperolehi: .Cahaya matahari (panaslah kalau nak berjemur dan ada masa ke?) .Pakaian pembentukkan badan MACAM PB .Badan manusia, haiwan cth ayam mengeram telur ( kalau ada ayam, kalau takde?) .Alat elektronik cth remote control, komputer, telefon mudahalih.(macamana ia masuk?) .Peralatan perubatan cth mesin urut kaki, fisioterapi, sauna dll.(sekali-sekala pergi, pun kena bayar juga kan) Macamana PB disediakan dengan FIR: platinum sbg bahan asas Dicampur dgn 40 jenis serbuk batu galian Disuntik ke dalam fabrik Hasilkan gelombang tenaga bila bersentuhan dgn kulit Gelombang itu dikenali sebagai sinar infra merah jauh (4 – 16 mikron) Macamana FIR Membantu manusia: 1. Melancarkan aliran darah 2. Membersihkan darah 3. Menggiatkan proses metabolisma FIR MENEMBUSI KULIT: TINDAK BALAS RESONAN KE ATAS MOLEKUL AIR MOLEKUL IR BERGE

Kenapa Wanita Wajib Pilih Therapants?

 Hari ni saya nak share kenapa wanita wajib pilih Therapants untuk kesihatan dan kecantikan ye SELUAR URUT, Instant kurus ✔Bila pakai Therapants, badan nampak fit kemas. ✔Boleh dipakai bila² masa sambil buat kerja rumah, sewaktu di tempat kerja/office, sambil beriadah. ✔Bila pakai therapants ni: ▪️Perut auto kempis dan kemas.  ▪️Punggung naik.  ▪️Paha kelihatan tirus tegap dan tak gelebeh.  ▪️Tiada isu sakit lutut lagi. ▪️Tiada kebas/ lenguh kaki. ▪️Tiada sakit pinggang. ▪️Hilang urat² biru kat betis ▪️Melancarkan perjalanan darah. ✔Therapants bukan seluar atau legging sembarangan kerana ianya adalah workmanship terkini dengan terapi infra merah, material yang high kualiti dan ada 13 magnetic crystal .💖